طلا و جواهر

یاقوت برمه: معروف ترین بعد از الماس

5/5 - (2 امتیاز)

سنگ یاقوت یک نوع کانی صورتی تا قرمز پررنگ است. به دلیل بودن عنصر کروم در زمان سنگ شدگی باعث میشود رنگ یاقوت قرمز شود. سنگ یاقوت در رنگهای گوناگونی موجود است که یکی از مشهور ترین و معروف ترین آنها سنگ یاقوت برمه است که بسیار مرغوب است و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.  این سنگ  بعد از الماس قرار می گیرد و یکی از مقاوم ترین سنگها در طبیعت است.

یاقوت برمه

یاقوت برمه از یک کشور جنوب شرقی آسیا به نام برمه می آید. اگرچه اکنون برمه به عنوان میانمار شناخته می شود، اما هنوز هم صنعت از این یاقوت ها به عنوان یاقوت برمه یاد می کند. عکس یاقوت های برمه از مناطق مونگ هسو و پیرامون موگوک به دست می آید، به ترتیب مناطق در شمال و شمال شرقی برمه هستند. این معادن به دلیل تولید ۹۰ درصد از یاقوت های خون کبوتری معروف می باشند.

مطالب پیشنهادی :

تاریخچه طلا و استفاده از آن

سنگ محک چیست؟

عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت سکه و طلا

 

تقاضا برای یاقوت های برمه از قرن ها قبل وجود دارد. تاکنون گرانترین یاقوتی که در یک مزایده فروخته شده است  در سال ۲۰۱۵ بیش از ۳۰ میلیون دلار قیمت گذاری شد و تمامی رکوردهای قبلی قیمت را شکست.  این معادن معروف برمه متاسفانه اکنون به طور کامل تهیه شده اند و برای همیشه یاقوت های برمه کمیاب و گران شده‌اند.

رنگ یاقوت های برمه

چیزی که باعث می‌شود یاقوت قرمز این گونه برجسته و گرانبها می باشد، رنگ جذاب آن است. رنگ یاقوت در حقیقت از شفافیت آن مهمتر است. تفاوت های ریزی که در رنگ یاقوت وجود دارد می‌تواند  باعث تفاوت قابل توجهی در ارزش و قیمت آنها بشود. عواملی وجود دارند که باعث تاثیر گذاری در رنگ یاقوت قرمز می‌شوند که اصلی‌ترین آنها دو عامل اجزای داخلی و بدنه سنگ همراه با فلورانس آن است. بهترین رنگ، رنگ قرمز تیره یا متوسط و یا خیلی اشباع شده متوسط می باشد. یاقوتهای خیلی روشن یاقوت های خیلی تیره ارزش کمتری دارند. رنگ بیشتر یاقوت های قرمز رنگ های خون کبوتری هستند ظاهری اشباع شده و زنده به سنگ می دهد.  وقتی که این رنگ با  فلورسانس قرمز طبیعی جفت میشود این یاقوت ها به رنگ درون بافتی بسیار شدید و غنی دست پیدا می کند. دومین عامل اصلی وجود اجزای کوچک است که باعث افزایش در پراکندگی نور در سطح سنگهای قیمتی می شود. که این که این موضوع باعث می شود یک حالت لطیف و ابریشمی به رنگ بدهد و عملکرد نور را در آن افزایش دهد. همه این همه این فاکتورها را اگر در کنار هم قرار دهید، سنگ غنی، خیره کننده و پربازده ای به دست می آید که در دیگر نقاط طبیعت یافت نمی شود.

انگشتر زنانه یاقوت برمه

آیا یاقوت برمه کمیاب است؟

اینکه اکنون معادن معروف برمه تقریباً به طور کامل استخراج شده اند باعث شده است که سنگ یاقوت برمه بسیار کمیاب شود و این قیمت‌ها را رو به بالا نگه دارد و میزان تقاضای آن معمولاً بیشتر از عرضه آن است.

همچنین نمونه های یاقوت برمه بدون اجزا قابل مشاهده و با کیفیت بالا با وجود اینکه افراد تمایل زیادی به داشتن اجزای آن دارند  به سختی تهیه میشوند و کار بسیار دشواری است. به همین علت اگر روزی با یک سنگ یاقوت سرخ برمه بدون اجزای قابل مشاهده و ترمیم شده روبرو شدید باید مبلغ هنگفتی را در ازای آن بپردازید.

ممنوعیت یاقوت برمه

ایالات متحده در اواخر دهه ۱۹۹۰ به دلایل سیاسی برمه را مجبور کرد که مانع صادرات سنگ یاقوت و سایر سنگهای قیمتی شده و از برمه ایالات متحده آمریکا و کشورهای دیگر شود و این دستور را بپذیرد.

این ممنوعیت به مدت هشت سال ادامه داشت و در این مدت پیدا کردن سنگ های یاقوت طبیعی برمه بسیار دشوار شد. در سال ۲۰۰۸ این ممنوعیت برداشته شد و سنگهای قیمتی برمه در حال حاضر می توانند به  هر کشوری به طور آزادانه منتقل شوند.

پیدا کردن یاقوت با کیفیت ممکن است کمی دشوار باشد مخصوصا اگر قصد خرید آنلاین آن را داشته باشید. همیشه از این موضوع اطمینان حاصل کنید که جواب فروشی که انتخاب می کنید معتبر باشد و به همین علت اطمینان و مورد اعتماد بودنش شناخته شده باشد. همیشه در رابطه با منشا سنگ سوال کنید و ضمانت و شناسنامه آن را بررسی کنید و در نهایت در حد بودجه خود سنگ یاقوت برمه مناسبی را پیدا کنید.

 

 

 

دیدگاهی در مورد “یاقوت برمه: معروف ترین بعد از الماس

  1. نسرین قهرماني گفت:

    سلام نحوه خرید جواهرات یاقوت برمه به چه صورت هس آيا فروشگاه معتبري وجود داره؟

    1. محمدرضا گفت:

      سلام من تعدادی برمه خیلی خاص و بدون حرارت دارم خرید دارین آیدی روبیک deadman5 حتما فردشندم ب شرط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *