آرشیو قیمت سکه, سکه طلا, سکه نیری

قیمت سکه طلا بهار آزادی

قیمت سکه طلا بهار آزادی
Rate this post

قیمت سکه طلا

همه شاهد تغییرات زیادی دز بازار سکه و طلا هستیم. این تغییرات باعث می شود تا قیمت سکه طلا یک سان مباشد و مدام تغییر کند. گاهی تغییرات چشمگیری مشاهده می شود که این تغییرات تاثیر زیادی در زندگی روزمره مردم دارد. افزایشو کاهش قیمت طلا و سکه برای همه مردم اهمیت زیادی دارد. با توجه به این که افزایش شدید قیمت می تواند در نرخ کالاهای اساسی تاثیر داشته باشد بنابراین به اهمیت این موضوع پی می بریم.

در تمام خبرگذاری ها مشاهده می شود که قیمت طلا و سکه طلا به صورت روزانه اعلام می شود. بازار جاری طلا امروز با افزایش 7000 ریالی رو به رو بود و نسبت به روز گذشته نواساناتی را تجربه کرد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار با افزایش 19000 ریال رو به رو شد.

بررسی قیمت سکه طلا در ماه های گذشته

 بررسی قیمت طلا در ماه های اخیر گویای این است که هر گرم طلای 18 عیار در روزهای مشابهی از سال گذشته یعنی در تاریخ یکشنبه 3 اسفند 1399 با رقم 10,825,000 ریال داد و ستد شده بود که مقایسه این دو نرخ، بیانگر افزایش 8.53 درصدی یا 924,000 ریالی طلا نسبت به سال گذشته می باشد. نگاهی به نوسانات 6 ماهه و 3 ماهه طلا نیز مبین نوسانات به میزان 646,000 ریال برای دوره سه ماهه و 284,000 ریال برای دوره 6 ماهه می باشد. در ادامه این بررسی، مقایسه عملکرد یک ماهه طلای 18 عیار نیز نشان دهنده کاهش 3.53 درصدی فلز زرد به میزان 431,000 ریال در دوره یک ماهه اخیر می باشد.

 روز دوشنبه بازار سکه سیگنال مهمی را دریافت کرد  که می تواند مسیر انتخابی معامله گران در روز جاری را  تحت تاثیر قرار دهد. در سومین روز هفته فلز گران بهای داخلی نه تنها از فاز نزولی خارج شد، بلکه به بالای محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بازگشت. محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد و تثبیت زیر آن به معنای قدرت نمایی کاهشی های بازار است.

سکه امامی

با توجه به نظر فعالان این زمینه عواملی که باعث شد تا سکه امامی از مسیر کاهش خارج شود، سیگنالی بود  که سکه بازان از رفتار صرافی ملی دریافت کردند. این صرافی که در بازار به نرخ گذاری آن بسیار دقت می شود، روز دوشنبه ارزش دلار را بیش از ۴۰۰ تومان رشد داد. این موضوع موجب شد که سکه بازان تصور کنند بانک مرکزی در حال تعریف کف جدید برای بازار دلار است.

در روزهای گذشته مهم ترین عاملی افت قیمت سکه طلا، کاهش ارزش دلار بوده است. این کف گذاری قیمت دلار باعث فعال شدم بازار طلا و سکه طلا شد. در صورتی که در روز جاری دلار بالای خط ۲۶ هزار تومانی باقی بماند، سکه شاهد افت خاصی نخواهد بود. اونس طلا نیز ممکن است در روز جاری ارزش فلز گران بهای داخلی را تحریک کند و بالا ببرد. طلا دیشب بالای هزار و ۹۰۰ دلار بسته شد.

بازار جهانی طلا

بازار جهانی طلا  امروز بعد از یک روز استراحت شروع به کار کرد. قیمت اونس طلا در بازار امروز تقریبا ۵ دلار نسبت به روز شنبه کاهش یافت و با ۱۸۹۴ دلار معامله شد.

در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت  سکه و قیمت طلا  به روند کاهشی روز گذشته ادامه دادند.قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۴ هزار و ۷۰۰ تومان ارزان شد  و با ۱ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان مبادله شد. قیمت سکه هم امروز با ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان معامله شد. این قیمت نسبت به دیروز ۲۵ هزار تومان عقب نشینی کرده بود. با احتساب قیمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۱ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان به دست آمد و  حباب آن ۱.۹۶ درصد به دست می‌آمد.

تغییرات قیمت طلا در یک هفته گذشته

هر طلای 18 عیار در روزهای مشابه هفتته گذشته با رقم 11875000 ریال به خرید و فروش رسیده است. که این مبلغ در مقایسه با بازار جهانی نشان دهنده کاهش 2.4 در صدی نسبت به هفته گذشته مواجه شده است.

تغییرات قیمت سکه طلا در یک ماه گذشته

در روزهای مشابه یک ماه گذشته سکه طلا با رقم 12184000 ریال داد و ستد شد. که این قیمت در کقایسه با بازار روز جهانی با کاهش 4.87 در صدی رو به رو بوده است. این کاهش قیمت در یک ماه گذشته اتفاق افتاده است و تاثیر زیادی در معاملات این ماه گذاشته است.

تغییرات قیمت سکه طلا در سه ماه گذشته

هر گرم طلای 18 عیار در روز های مشابه 3 ماه گذشته با رقم 12190000 ریال معامله شده است. این مبلغ در مقایسه با قیمت روز جهانی دارای کاهش 4.94 درصدی موجه شده است.

تغییرات قیمت سکه طلا در 6 ماه گذشته

در روز های مشابه 6 ماه گذشته سکه طلا در بازار با قیمت 11576000 ریال معامله شد، که در مقایسه با قیمت روز بازار جهانی دارای افزایش 0.12 در صدی می باشد.

تغییرات قیمت سکه طلا در یک سال گذشته

هر گرم طلای 18 عیار در روز های مشابه یک سال گذشته با رقم 10770000 ریال معامله شد. این قیمت در مقایسه با قیمت بازار جهانی دارای افزایش 7.61 درصدی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *