طلا و جواهر

آشنایی با انواع سنگ های قیمتی

آشنایی با سنگ های قیمتی
5/5 - (1 امتیاز)

به با ارزش ترین و زیباترین انواع سنگ های روی زمین، سنگ های قیمتی می گویند. در همه جهان های طبیعی مانند یاقوت کریستال زمرد یاقوت کبود و… وجود دارد. همچنین سنگ دانه های تک معدنی طبیعی مانند عقیق و چند ماده آلی مانند مرجان و مروارید وجود دارد که به معنای وسیع ترین تعلق به سنگهای قیمتی دارد.

آشنایی با سنگ های قیمتی

با توجه به اینکه “رنگ” مهمترین عامل برای بیشتر مردم در زمان خرید سنگ های قیمتی است، پیدا کردن سنگ ها توسط رنگ، می تواند اغلب مشکل باشد.بنابراین برای کسانی که میخواهند گزینه های آنها در رنگهای خاص را بدانند در این مقاله فهرستی از انواع جواهر که توسط رنگ تنظیم شده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

سنگهای قیمتی قرمز

آیا شما رنگ قرمز را همیشه انتخاب می کنید؟ اگر به دنبال سنگهای قیمتی هستید که شور و انرژی و گرما را منتشر می کنند، گزینه های زیادی موجود است. سنگ های قیمتی قرمز از آتشین قرمز نارنجی تا قرمز رنگ پریده چیزی برای هر سلیقه دارند.

سنگهای قیمتی آبی

رنگ آبی می تواند رنگ خیلی خوبی باشد و به ویژه اگر آن به شکل سنگ های قیمتی رنگ پر زرق و برق و جواهرات باشد. برای افرادی که رنگ آبی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب میکنند، نگاه کردن به این سنگ های قیمتی یک حس خوب برای آنها به ارمغان می آورد.

سنگ جواهر پینیت

این سنگ جواهر توسط یک سنگ شناس انگلیسی کشف شد و به عنوان یک کانی جدید معرفی گردید. کمیاب ترین سنگ های دنیاست این است که از این کریستال یک نمونه قرمز تیره وجود داشت و در موزه‌ای در کشور لندن نگهداری می‌شد. پس از مدتی در میانمار معدن کشف شد که از آن سنگ قیمتی پینیت استخراج شد. این سنگ به شدت کمیاب است و همین امر باعث شده است که قیمت بسیار بالایی داشته باشد.

سنگ جواهر آلماندیت

رایج ترین نوع سنگ جواهر است که در جواهرسازی به کار میرود و خواص درمانی دارد که خواص درمانی آن عبارت است از:

باعث گشایش و نیروبخشی مسیرهای بین چاکرای اول و چاکرای هفتم می شود، سپس درون جسم فیزیکی روح را تجسد می بخشد.

سنگ جواهر آلماندیت ایجاد تمرکز و انجام کامل کارها و افزایش بهره وری معروف است.

سنگ جواهر لاریما

نمونه های ارزشمند این کانی ها نیمه شفاف می باشند و با پولیش کردن ظاهری ابریشم شکل را به خود  می گیرند اما لاریما در اصل کدر است. طیف رنگی سنگ لاریما از رنگ آبی کمرنگ تا سبز آبی متغیر است.  گوهر گرانبها اکثراً دارای رگه های مرمرین و حلقوی سفید رنگ  است و فقط در منطقه جمهوری دومینیکن وجود دارد.  لکه های قهوه ای یا قرمز و سبز در بعضی از سنگها وجود دارد. با این وجود هر چه آبیِ غلیظ تر و سفیدی کمتر باشد، گوهر ارزشمند تری است.

سنگ جواهر اوپال سیاه

برخلاف نام این کانی  در رنگ های آبی، زرد و سبز نیز مشاهده می شود، از محبوب ترین های سنگ اوپال، رنگ های نارنجی، بنفش و قرمز هستند اما معمولاً به رنگ سفید کرمی یافت می شوند. پدیده بازی رنگ ها باعث می شود که این سنگ ها در مقایسه با دیگر کانی ها متمایز شده و شما زمانی که آن را در دست می گیرید و می چرخانید، رنگ های متفاوتی مانند رنگین کمان را مشاهده کنید.

تمامی سنگ های اوپال که در بازار موجود هستند از معدنی در کشور استرالیا استخراج می شوند. اتیوپی نیز اوپال سیاه را استخراج میکند اما با عملیات حرارتی رنگ بدنه آن تیره تر می شود. این گوهر با ارزش به دلیل خالهای زیاد و پررنگ و اندازه بزرگ آن مورد تحسین واقع شده است

سنگ فلوریت

از سنگ فلوریت در دوره روم باستان در تولید لیوان شراب و گلدان به عنوان یک سنگ با ارزش ور گسترده‌ای استفاده می‌ شد. حتی رومیان باستان معتقد بودند که فنجان های  شرابی که  از فلورید ساخته شده باعث می شود مردم هرگز هوشیاری خود را از دست ندهند.

سنگهای فلوریت به علت رنگ زنده و غنی و بلورهای بی عیب و نقص و صاف  تحت عنوان ” زنده ترین سنگ قیمتی جهان” شناخته می شوند. این ماده معدنی در بین جمع کنندگان سنگ به عنوان یکی از خاص ترین سنگ ها بسیار محبوب است. فلوریت با کیفیت خوب قیمت های بسیار بالایی می تواند داشته باشد.

برای خرید سنگهای قیمتی فقط باید به جواهر فروشی های معتبر مراجعه کنید زیرا سنگ های تقلبی و بسیار گسترده ای در بازار است و علیرغم هزینه بالا ممکن است سنگ جعلی دریافت کنید.

مطالعه بیشتر:

تاریخچه ضرب سکه در ایران

قیمت سکه طلا بهار آزادی

تفاوت طلای 18 و 24 عیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *