سکه طلا, سکه نیری, مهریه

سکه ضرب پایین برای پرداخت مهریه

پرداخت مهریه با سکه ضرب پایین
4.2/5 - (4 امتیاز)

برای پرداخت مهریه میتوانیم از سکه های ضرب پایین استفاده کنیم؟ اصلا پرداخت مهریه منوط به پرداخت سکه خاصی است؟

سکه ضرب پایین برای پرداخت مهریه

طبق قوانین و مقررات مدنی و آنچه که باید در زمان صدور احکام طلاق معین میگردد، پرداخت تمام سکه های قید شده به عنوان مهریه است. طبق این قانون زوج میتواند از هر نوع سکه طلا برای پرداخت مهریه به زوجه استفاده نماید و تنها اگر در زمان عقدنامه نوع سکه اعم از سکه طرح قدیم و یا سکه امامی، قید گردد نوع آن مشروط خواهد بود.

از آنجایی که در بازار سکه طلا انواع و اقسام سکه های رایج کشور با هر وزن و عیاری و هر قیمتی هم پیدا می شود، این سوال را در ذهن ما ایجاد مینماید که برای پرداخت مهریه میتوان از چه نوع سکه و چه طرحی استفاده کرد؟

در جواب باید گفت که معمولاً سکه‌های طلایی که به عنوان مهریه پرداخت می شود از نوع سکه های تمام بهار آزادی هستند مگر اینکه عروس خانم (زوجه) نوع خاصی از سکه طلا را در عقد نامه ی خود ذکر کرده باشد! اما خب همین سکه های بهار آزادی نیز در بازار با قیمت ها و طرح ها و سال های ضرب متفاوتی یافت می شوند.

تفاوت قیمت ضرب سکه طلا

سال ضرب سکه در قیمت سکه طلا تاثیر خواهد داشت. مسلماً کسی هم که به دنبال خرید سکه برای پرداخت مهریه است خواستار سکه های ارزان قیمت تر است.

سکه های طلایی که با تاریخ ضرب پایین تر از سال ۱۳۸۶ هستند، نسبتا ارزان تر هستند.

اما خب سکه هایی که با سال ضرب ۱۳۸۶ هستند، نسبت به سکه های دیگر سری تو سرا دارند. علت سکه های ضرب پایین تقاضای بیشتری در بازار دارند و از همین رو گرانترند، خبر خوش این است که اگر در عقد نامه اشاره ای به سال ضرب سکه های مهریه نشده باشد می توان سکه هایی با سال ضرب قدیمی تر را خریداری و به عنوان مهریه به زوجه پرداخت کرد.

مطالعه بیشتر: تفاوت سکه قدیم و سکه جدید چیست؟

پرداخت مهریه با سکه ضرب پایین که ارزان تر است

با این وجود برای مهریه اگر در عقد نامه نوع سکه تعیین نگردیده باشد، میتوان از سکه هایی که ضرب پایین تری دارند و دارای قیمت کمتر نیز هستند استفاده کرد.

هشدار:

مراقب افراد سودجو باشید و فریب سکه های تقلبی را نخورید و جای سکه بانکی از دلالان سکه های تقلبی خریداری نکنید تا به عنوان مهریه پرداخت کنید و بعد از گذشت زمان متوجه خساراتی که به شما واردشده است شوید.

بازرسان اتحادیه طلا و سکه فروشان هشدار می دهند که حتماً سکه های طلا خود را از مراکز فروش مجازی که دارای تابلوهای اتحادیه هستند خریداری نموده و سراغ  صرافی ها و سکه فروشی های غیرمجاز نروید.

از آنجاکه اغلب برای خرید سکه فاکتوری مثل فاکتور طلا به خریدار ارائه نمی گردد دقت در مواردی چون تطبیق پرس سکه با مغازه مربوطه که دارای هولوگرام اتحادیه باشد از موارد پیشگیرانه برای خرید سکه های غیر بانکی تقلبی و متضرر شدن از این باب است که می تواند جوانان زیادی را از گرفتار شدن در دام زیان های این چنینی حفظ کرده و فعالیت ها و تخلفات این افراد شرور و سودجو را نیز منحل نماید.

آیا از نظر قانون میتوان از سکه طلا ضرب پایین برای پرداخت مهریه استفاده کرد؟

به این علت که سکه های ضرب پایین به مراتب قیمت کمتری نسبت به سکه های جدید دارند، برای محکومان به پرداخت مهریه سوال ایجاد میشود که آیا از نظر قانون، پرداخت مهریه با سکه های ضرب پایین بلا مانع است؟ آیا این کار از نظر قانون مشکلی ایجاد نمیکند؟

بر طبق قوانین و مقررات مدنی: زوجه در هنگام صدور حکم طلاق حق تعیین نوع سکه را ندارد و زوج می تواند هر نوع سکه ای را به عنوان مهریه به همسر خود بدهد و این فقط در حالتی است که در عقدنامه و یا رأی دادگاه طرح سکه و قدیم و یا طرح جدید بودن آن ذکر نشده باشد در این صورت نمی توان زوج را ملزوم به پرداخت نوع خاصی که گاه ممکن است گران تر نیز باشد نمود.
اما اگر در ضمن عقد زوجه نوع سکه را نیز مشخص نماید زوج موظف به پرداخت آن مطابق با شرایط ذکرشده در عقدنامه است و نمی تواند نوع مشخص شده را با طرح دیگری جایگزین نماید و ازاین جهت با منع قانونی مواجه خواهد شد و زوجه حق اعتراض به طرح سکه ها و تغییر آن ها را خواهد داشت.

سکه ضرب پایین برای پرداخت مهریه

مرکز خرید و فروش سکه ضرب پایین برای پرداخت مهریه

جهت خرید سکه طلا ضرب پایین برای پرداخت مهریه میتوانید به بورس سکه نیری مراجعه نمایید. لازم به ذکر است که حتما قبل از مراجعه از موجودی سکه استعلام بگیرید.

بورس سکه طلا نیری با مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران: به نشانی تهران، میدان هفت حوض، جنب کلانتری نارمک، پاساژ ساعت، طبقه منفی 1، واحد 1
تلفن: 0217713190002177057000 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *