طلا و جواهر

الماس در 15 حکایت

الماس و 15 حکایت در خصوص الماس
4.3/5 - (18 امتیاز)

هنگام انتخاب الماس مناسب برای حلقه نامزدی، باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

الماس با ارزش ترین سنگ قیمتی روی زمین است، این سنگ اغوا کننده و افسانه ای برای قرن ها مورد طمع بوده است. به خاطر درخشش نفس گیر و معنای نمادینش در تخیل لنگر انداخته است.

برای کمک به شما در مورد این تاریخ غنی الماس بیشتر بدانید.

ما تعدادی از جذاب ترین حکایات پیرامون این سنگ قیمتی را انتخاب کرده ایم.

خرید الماس

1. الماس از کجا می آید؟

الماس سخت ترین سنگ معدنی روی زمین است که به طور طبیعی از دما و فشار شدید در زیر پوسته زمین تشکیل می شود. الماس های خشن در اثر فعالیت های آتشفشانی به سطح زمین آورده می شوند. آنها در سراسر جهان یافت می شوند، اما اکثریت عرضه از آفریقای جنوبی، روسیه و کانادا تامین می شود.

 

2. چه چیزی الماس را به یک ماده معدنی گرانبها تبدیل می کند؟

قدمت الماس تقریباً به اندازه زمین است. به طور فزاینده ای نادر می شود زیرا شکل گیری آن میلیاردها سال طول می کشد. شکل‌گیری در عمق زمین آغاز می‌شود و تعداد بسیار کمی از این کریستال‌های کربن در واقع به سطح می‌رسند و سپس استخراج می‌شوند.

 

3. حقایق جالب!

در دوران باستان، یونانی‌ها و رومی‌ها معتقد بودند که الماس اشک‌هایی است که خدایان یا تکه‌ای از ستاره‌ای است که در حال فریاد زدن هستند. علاوه بر این، رومی ها به فلش های کوپید با الماس نسبت می دادند. در آن زمان ما قبلاً همبستگی بین الماس و عشق را می بینیم که شروع به شکل گیری می کند.

 

4. الماس ها از یک عنصر تشکیل شده اند:

آنها تقریباً 100٪ کربن هستند. تحت گرما و فشار زیر سطح زمین، اتم‌های کربن به شیوه‌ای منحصربه‌فرد به هم متصل می‌شوند که منجر به ساختار کریستالی زیبا و کمیاب الماس می‌شود.

 

5. معنی واژه الماس:

الماس از واژه یونانی Ἀδάμας (آداماس) به معنای شکست ناپذیر یا نابود نشدنی آمده است. که منطقی است، زیرا الماس بسیار قوی و محکم است.

 

6. الماس سخت ترین ماده طبیعی روی زمین است

الماس رتبه 10 را در مقیاس سختی Mohs دارد. تنها چیزی که می تواند سطح یک الماس را خراش دهد یک الماس دیگر است.

 

7. قدمت الماس:

الماس ها هزاران سال است که مورد ارزش و طمع خانواده های سلطنتی و حتی موجودات افسانه ای بوده است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد الماس در قرن چهارم قبل از میلاد در هند جمع آوری و معامله می شد.

 

8. الماس در هند:

هندوهای باستان از الماس برای چشم بت های خود استفاده می کردند و قدرت محافظتی را به آنها نسبت می دادند.

 

9. در باستان:

بسیاری از فرهنگ های باستانی از الماس استفاده می کردند تا در نبردها به خود قدرت و شجاعت بدهند، این الماس ها در زره برخی از پادشاهان یا افراد صاحب قدرت پوشانده می شدند.

 

10. در قرون وسطی:

از الماس برای خواص درمانی استفاده می شد. گفته می شود که آنها قادر به درمان بیماری های مختلف از خستگی تا بیماری های روانی هستند.

 

11. بزرگترین الماس کشف شده

الماس کولینان نام داشت و 3106 قیراط یا حدود 665 گرم وزن داشت. در سال 1905 در آفریقای جنوبی کشف شد، صاحب معدن و رهبران آفریقای جنوبی الماس را به پادشاه ادوارد دادند. کولینان در نهایت به 9 الماس بزرگ و 100 الماس کوچک تر بریده شد و سه الماس بزرگ تر در برج لندن به نمایش گذاشته شده اند.

 

12. اولین حلقه با الماس:

اولین استفاده شناخته شده از حلقه نامزدی الماس در سال 1477 بود، زمانی که آرشیدوک ماکسمیلیان اتریش به مریم بورگوندی یک حلقه طلا با یک M پوشیده از الماس هدیه داد.

 

13. اولین الماس مصنوعی

سال 1953 تاریخ ساخت اولین الماس مصنوعی در آزمایشگاه توسط بالتزار فون پلاتن سوئدی است. الماس های مصنوعی خواص فیزیکی، شیمیایی و نوری مشابهی با الماس های طبیعی دارند. آنها الماس های پایداری هستند که کمترین تأثیر را بر محیط زیست دارند و نیازی به استخراج جدید ندارند.

بیشتر بخوانید: تست شخصیت MBTI با طلا و جواهر

14. در سیارات دیگر:

نفس گیرترین واقعیت بدون شک کشف سیاره ای توسط دانشمندان در سال 2004 است که به گفته آنها عمدتاً از کربن تشکیل شده و یک سوم الماس خالص در آن وجود دارد!

 

15. بزرگترین معدن شناخته شده الماس

شاید شگفت انگیزتر از آن، دانشمندان ستاره ای را کشف کرده اند که گفته می شود الماس آن ده ها میلیارد قیراط است. آنها نام او را لوسی بر اساس آهنگ بیتلز “Lucy in the Sky with Diamonds” گذاشتند.

 

الماس ها به وضوح در طول تاریخ شادی زیادی به ارمغان آورده اند، متأسفانه استخراج آنها همیشه اخلاقی نیست و احترام به حقوق بشر و طبیعت اغلب نادیده گرفته می شود.

بیشتر بخوانید:

۱۰ نمونه گوشواره طرح جدید حلقه ای با طراحی فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *