طلا و جواهر

سنگ عقیق: معرفی، خواص، انواع

انواع سنگ عقیق
5/5 - (1 امتیاز)

سنگ عقیق به عنوان یک سنگ تثبیت کننده شناخته شده است. عقیق سنگی است که وظیفه آن پشتیبانی و حمایت می باشد. زمانی که شما  در زندگیتان به پایداری و ثبات نیاز دارید. علاوه بر این انرژی حمایتی که در سنگ عقیق وجود دارد، زیبایی باور نکردنی این سنگ مدت‌ها است که مورد ستایش و تحسین قرار گرفته است.

معرفی سنگ عقیق

سنگ عقیق دارای یک کیفیت رویایی با ساختاری از مواد های  ته نشین شده ی  لایه دار که در محیط و بدنه این سنگ دارای تقارن دایره وار و عالی می باشد. سنگ عقیق دارای ترکیبی از سنگ های آذرین سیلیکا است که در آبهای زیرزمینی یافت می شوند. همین ویژگی ها بهین سنگ نیمه قیمتی، جنسی صادراتی و تجارتی داده است. آنچه که به این سنگ عقیق نسبت داده شده است توانایی، قدرت و پایداری شگفت انگیزی است که در رنگ های متفاوت از جمله پالتی از بنفش، سیاه، صورتی، قهوه ای، قرمز، خاکستری، بنفش و زرد وجود دارد. سنگ عقیق خواص بسیار زیادی دارد که در ادامه مقاله به آن اشاره خواهیم کرد.

مطالعه بیشتر: تاریخچه طلا

خواص سنگ انگشتر عقیق

سنگ عقیق از جمله سنگ های جواهر نیمه قیمتی است که از ارزش معنوی بسیاری در ایران برخوردار است. خواص انگشتر عقیق از نظر سلامتی روانی و جسمانی و تاکید بسیار روایات مذهبی برای استفاده کردن از انگشتر های عقیق برای زنان و همچنین برای مردان باعث شده است که خریدن انگشتر عقیق به عنوان یکی از گزینه های علاقه مندان به سنگهای جواهر باشند. از دیگر خواص انگشتر عقیق به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • افزایش رزق و روزی
  • محافظت از چشم زخم
  • از بین بردن ترس
  • به وجود آوردن حس شجاعت در افراد
  • دور کردن انرژی های منفی
  • دفع حوادث و بلایا
  • از بین بردن فقر
  • آوردن خوش اقبالی و خوش شانسی
  • و…

خواص درمانی سنگ عقیق

  • مفید برای کمر درد و استخوان درد
  • از بین بردن بیماری های روحی
  • جلوگیری از خونریزی های شدید
  • ایجاد شادی و آرامش در روحیه
  • پر انرژی شدن فرد
  • بهبود بیماری های دستگاه گوارش

انواع سنگهای انگشتر عقیق زنانه

یکی از مدلهای انگشترهای زنانه که مورد توجه بسیاری از افراد قرار میگیرد انگشتر های عقیق هستند این انگشترها طرفداران خاص خودشان را دارند، انگشترهای عقیق علاوه بر زیبایی بی نظیری که دارند دارای کلی خواص شگفت انگیز نیز هستند. همچنین می توان گفت خانم هایی که انگشتر های عقیق را به دست می کنند احساس خوش شانسی و خوشبختی بیشتری می کنند و استرس کمتری هم دارند.

مطالعه بیشتر: انواع سنگ های انگشتر

انگشتر عقیق سبز زنانه

انگشتر سبز همراه با رکاب نقره نگین دار برای خانم هایی که انگشتر های ظریف می پسندند انتخاب خوبی است.همچنین برای خانم های جوان نیز مدل های زیبایی از این مدل انگشتر ها موجود است.

انگشتر عقیق سبز زنانه

این رنگ انگشتر در میان تمام زیر گروه های سنگ عقیق، قدرت شگفت آور و شفابخشی دارد. از این رو پیشنهاد  می کنیم خانم ها با پوشیدن انگشتر زنانه با نگین سبز از آفت بیماری های مختلف رها شده و زندگی سرشار از طراوت و سرسبزی را تجربه کنند.

البته فواید عقیق سبز به همین موارد خلاصه نمی‌شود. این رنگ از عقیق شجاعت را در دل افرادی که از این سنگ ها استفاده می کنند افزایش می دهد.  بنابراین اگر می خواهید در محل کار خود نتایج مثبتی را مشاهده کنید یا در زندگی احساس قدرت کنید، پوشیدن انگشتر عقیق با رنگ سبز می‌تواند شما را یاری کنند.

انگشتر عقیق سوسنی

انگشتر های عقیق سوسنی به رنگ زرد هستند که به انگشتر شرف الشمس نیز معروف می باشند طرفداران این انگشتر ها بیشتر خانم ها هستند و باعث افزایش رزق و روزی، رفع چشم زخم،برآورده شدن آرزوها و… میشود. انگشترهای شرف‌الشمس همراه با رکاب نگین دار برای خانم ها یک انتخاب بسیار عالی است. انگشتر های عقیق زنانه مزین به این رنگ، به عنوان طلسم شخصی نیز عمل می کند و کارایی افراد را افزایش میدهد. بنابراین اگر قصد دارید که از نظر ذهنی قوی عمل کنید و در برابر مشکلات و حوادث متعدد طاقت بیاورید و صبر داشته باشید، انگشتر عقیق سوسنی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود.

انگشتر عقیق کبود

عقیق کبود که تمامی طیف رنگی آبی را از روشن تا کبود شامل می شود، نوعی از عقیق است که توجه بیننده را بلافاصله به خود جلب می کند. رنگ آبی این سنگ عقیق به عنوان یک  عنصر شفابخش و با انرژی عالی شناخته می شود و معتقد هستند که این سنگ انرژی های منفی را کاهش میدهد و باعث آزادسازی تنش های عصبی شده و آرامش بخش می باشد.

مطالعه بیشتر: سنگ برلیان چیست؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *