طلا و جواهر

مزایای خرید طلا

مزایای خرید طلا
5/5 - (3 امتیاز)

خرید طلا و مزایای آن: در این مقاله قصد داریم به مزایای خرید طلا بپردازیم. با ما همراه باشید.

امروزه بیشتر افراد به دنبال یک راه برای سرمایه‌گذاری پر بازده و مطمئن هستند. با توجه به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی، بیشتر افراد به دنبال سرمایه گذاری در بازار طلا هستند. البته به این نکته هم باید توجه داشته باشیم که بدون در نظر گرفتن شرایط و نحوه فعالیت هر بازار و ورود به آن، باعث از دست رفتن یک بخش یا تمامی سرمایه شما میشود.

بنابراین قبل از هر گونه اقدامی و قبل از وارد شدن به بازار سرمایه گذاری و خرید طلا بهتر است چگونگی سرمایه گذاری در طلا و مزایا و معایب آن را به طور کامل بدانید تا روش صحیح تری را بتوانید انتخاب کنید و از سود سرمایه گذاری خود بتوانید نهایت لذت را ببرید. روش های خرید طلا:

به طور کلی سه روش برای خرید طلا در ایران وجود دارد:

  • خرید فیزیکی طلا و سکه
  • صنوق‌های سرمایه‌گذاری طلا
  • بورس کالا

هر کدام از این روش ها با توجه به تفاوت ها و ویژگی هایی که با یکدیگر دارند، دارای مزایای نیز هستند که در ادامه مقاله به مزایای خرید طلا و نگهداری آن با استفاده از هر یک از این روش ها را بررسی می کنیم.

مزایای اصلی خرید طلا

دلیل محبوبیت و مزایای خرید طلا

قبل از اینکه به صورت جداگانه بخواهیم مزایای سرمایه گذاری در طلا را با استفاده از هر یک از روش هایی که ذکر شد بررسی کنیم، بهتر است مزایای خرید طلا نگهداری آن را به دو بخش تقسیم کنیم.

  1. مزایای اصلی خرید طلا که در تمامی روش هایی که ذکر شد موجود است.
  2. مزایای که هر یک از این روش ها  به صورت انحصاری برای سرمایه گذاران  فراهم می کنند و در واقع باعث ایجاد تفاوت در بین این روش ها می شود.

هر یک از روش های خرید طلا با توجه به مزایای که دارند، امکان دارد طرفداران خود را داشته باشند.

به طور کلی مزایای اصلی خرید طلا و سکه را میتوان به بخش های زیر تقسیم بندی کرد:

  • سرمایه گذاری امن و مطمئن
  • بازدهی خوب بازار طلا در بلند مدت
  • نقدشوندگی آسان طلا و سکه
  • حفظ ارزش پول در مقابل تورم
  • تاثیر پذیری بسیار سریع طلا از شوک های اقتصادی

مزایای خرید طلا

نقد شوندگی آسان طلا و سکه

همه سرمایه گذاری ها با هدف کسب سود و تبدیل کردن آن به پول نقد انجام می شوند، به هر حال در هر بازاری تصمیم شما از سرمایه گذاری این است که خود را روزی نقد کرده و از آن سود استفاده کنید.

از جمله مزیت های اصلی بازار طلا و سکه طلا که باعث محبوبیت آن شده قابلیت نقدشوندگی آسان و وابسته نبودن به زبان است.  یعنی شما در هر زمانی که بخواهید پول خود را می توانید نقد کنید،  در واقع بازار طلا از این لحاظ مانند بانک و بورس اوراق بهادار است.

در هر یک از روش هایی که ذکر کردیم شما بعد از خرید طلا امکان نقد کردن پول خود را در اسرع وقت دارید.

بازدهی خوب بازار طلا در بلند مدت

تحقیقات نشان داده است که سرمایه گذاری در طلا در مقایسه با سایر بازارها در بلندمدت اغلب بازدهی بهتری داشته و کسانی که طلا خریده اند و در مدت طولانی یعنی بیشتر از یکسال آن را نگهداری کرده اند از سرمایه‌گذاری خود راضی بوده و اغلب سود خوبی کردند.

حفظ ارزش پول در برابر تورم

در ایران بیشتر مردم سرمایه خود را به بانک ها سپرده و از سرمایه گذاری در بازارهای دیگر اجتناب می کنند. دلیل اصلی این کار اطمینان نداشتن به سایر بازارها و نقش شوندگی خوبه بانک ها می باشد.

اما در دنیایی که ارزش پول من و شما هر روز در حال کاهش است، آیا سود بانک ها جوابگوی حفظ ارزش پول با گذشت زمان و نیازهای ما هستند؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است خیر.

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر کمترین نرخ سود سپرده های بانکی ۱۰ درصد و بالاترین نرخ سود سپرده های بانکی ۲۰ درصد است. در حالی که در سال ۱۳۹۷ بازدهی بازار طلا و سکه ۲۶۹ درصد بوده  و تا اواخر پاییز سال ۱۳۹۸ سرمایه گذاری در بازار طلا ۱۱.۴ درصد بوده است.

سرمایه گذاری امن و مطمئن

همیشه از طلا به عنوان یک کالای امانی یاد می‌شود، به این دلیل که در شرایط بد اقتصادی که بیشتر بازار ها با افت شدیدی مواجه می شوند هم بازار طلا حرکت قیمتی مخالفی با سایر بازارها دارد و قیمت آن افزایش می یابد.  همچنین همانطور که  ذکر سرمایه گذاری در طلا در بلند مدت اغلب سود ده بوده و با سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا یعنی حداقل ۳ تا ۴ سال سود خوب و کم ریسکی را میتوان داشت.

در این مقاله سعی کردیم به مزایای خرید طلا  بپردازیم. با تشکر از همراهی شما.

 

مطالعه بیشتر: 

کد حک شده روی طلا چیست؟

حباب قیمت سکه طلا چیست؟

خرید و فروش سکه طلا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *