دستبند طلا

تاریخچه دستبند

دستبند طلا 3
5/5 - (2 امتیاز)

جواهراتی که بر روی مچ دست پوشیده می شود اکنون اشکال مختلفی دارد، از دستبند تنیس کلاسیک گرفته تا دستبند جذاب بسیار احساساتی. آنها می توانند با الماس چکه کنند یا با نخ های ساده بافته شوند، برای یک موقعیت خاص استفاده شوند یا هرگز از روی دست برداشته نشوند. اما دستبند ها از کجا آمده اند؟ چگونه این دستبند اینقدر محبوب شد؟

تاریخچه دستبند

مورخان نمی توانند دقیقاً مشخص کنند که چه زمانی مردم شروع به تزئین مچ دست خود با جواهرات کردند، اما احتمالاً به 7000 سال پیش می رسد. چیزی که با نوارهای تاک، علف و شاخه‌های بسته شده به دور مچ شروع شد، به زودی به دستبندهایی از مس و برنز تبدیل شد. جواهرات نمادی از موقعیت یک فرد در زندگی بود و با اشیاء طبیعی مانند صدف ها و سنگ های زیبا تزئین می شد.تاریخچه دستبند 2

ساخت دستبند طلا و نقره مدتی پس از عصر برنز شروع شد و در مصر باستان، صنعتگران آنها را با مجموعه ای از سنگ های قیمتی آفریقایی تزئین می کردند. در همین حال، در آسیا، یشم و طلا مواد منتخب صنعت‌گران چینی بودند که از تأثیرات طبیعی و اسطوره‌ای استفاده می‌کردند و طرح‌های استادانه‌ای را روی سرآستین‌ها و النگوها حک می‌کردند. النگوهای طلا در هند نیز رایج بودند و به مرور زمان از فلز و شیشه برای ساخت النگو در رنگ های مختلف استفاده می شد.

دستبند در اروپا

اروپای باستان نیز دستبندها را به اشکال مختلف پذیرفت. در یونان، سرآستین‌های تزئینی روی بازو و پایین بازو می‌پوشیدند و سربازان نوارهایی از چرم و فلز را برای محافظت روی بازوهای خود تزئین می‌کردند. رومی ها این دستبندها را در زره خود کپی می کردند، اما به دلیل پوشیدن دستبندهای طلایی مارپیچ شبیه به مار نیز معروف بودند.

دستبندها در قرون وسطی در اروپا محبوبیت نداشتند، اما در قرن هفدهم، زنان در یک زمان چندین النگو و روبان روی مچ خود می بستند. دوران ویکتوریا دستبندهای جذاب را در خط مقدم قرار داد و دستبندهای زنجیره ای که مدال ها و کامئوها را به هم متصل می کردند نیز محبوب بودند. در این زمان، اروپا شروع به دیدن انواع مدل‌های دستبندهایی کرد که امروزه می‌شناسیم، زیرا افزایش تولید انبوه به معنای مقرون‌به‌صرفه‌تر شدن جواهرات بود. هرچه دستبند آراسته تر و شیک تر باشد، بهتر است.

دستبندهای مدرن

دوران آرت دکو خطوط تمیزی را در جواهرات به ارمغان آورد و دستبندها به جای قفسه ها و مرواریدهای قرن نوزدهم، اشکال هندسی و سنگ های قیمتی را ترجیح می دادند. با گذشت زمان، از مواد ساخت بشر برای ایجاد طرح‌های سرگرم‌کننده و جذاب دستبند استفاده می‌شد: النگوهای پلاستیکی، سرآستین‌های چرمی و دستبندهای مهره‌ای همگی در کانون توجه قرار گرفتند.

 

دستبندهای قرن بیست و یکم

امروزه پوشیدن دستبندهایی که ارزش احساساتی یا بشردوستانه دارند رایج است. طراحان جواهرات اغلب با موسسات خیریه برای تولید دستبندهایی که از یک کمپین یا هدف خاص حمایت می کنند، همکاری می کنند. دستبندهای جذاب را می توان در طول چند سال به آن اضافه کرد و هر یک از این دستبندها خاطره خاصی را برای کاربر نگه می دارد. شما می توانید انتخاب کنید که با یک دستبند اظهار نظر کنید، یا می توانید آن را فقط به این دلیل که دوست دارید بپوشید!

در فروشگاه طلا نیری، ما دستبندهایی در هر شکل و اندازه ای را موجود داریم و طیف گسترده ای از سبک های جدید و قدیمی را در فروشگاه اینترنتی خود ارائه مینماییم.

بیشتر بخوانید:

تست شخصیت MBTI با طلا و جواهر شما

الماس در 15 حکایت

10 نمونه گوشواره طرح جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *