طلا و جواهر

در خرید و فروش جواهرات و طلا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید و فروش جواهرات و طلا
Rate this post

قبل از اینکه اقدام به خرید و فروش جواهرات و طلا کنید بهتر است نکات خرید و فروش آن را بدانید و اطلاعاتی از میزان عیار طلا کسب کنید و آگاه شوید که عیار طلا چه تاثیری در قیمت و دوام و سختی آن می گذارد.

نکاتی برای خرید و فروش جواهرات و طلا

بهتر است بدانید که با ارزش ترین نوع طلا، طلای ۲۴ عیار طلای خام است. در واقع طلا در فرم خام خود بسیار نرم می باشد، بنابراین برای رسیدن به سختی و استحکام مطلوب با انواع فلزات مانند نقره، روی یا نیکل و کربن ترکیب می شود.

طلای خام ۲۴ عیار است که برای زیورآلات مناسب نمی باشد. اگر طلایی دارای 10 عیار باشد این به این معناست که اگر طلا را به ۲۴ قسمت تقسیم کنیم 10 قسمت از آن طلا و ۱۴ قسمت از آن فلزهای دیگر است.

در ایران طلا و جواهرات با استفاده از طلای ۱۸ عیار تهیه می شوند. با توجه به این توضیحات مشخص می‌شود که هرچه عیار طلا بالاتر باشد، طلای مورد نظر نیز گران تر و نرمتر میشود. در ادامه به مهمترین نکات هنگام خرید و فروش جواهرات و طلا می پردازیم.

مطالعه بیشتر: تفاوت طلای 18 عیار با 24 عیار چیست؟

طلای ۱۸ عیار برای ایرانی ها بهترین طلا است

پرتکرار ترین سوالی که مشتریان هنگام خرید و فروش جواهرات و طلا از طلافروشان میپرسند این است که طلایی که میخریم عیار آن باید چقدر باشد؟ نکته ای که در مورد طلا و عیار آن وجود دارد و شاید شما اطلاعی از آن نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، 1 عیار است و بالاترین عیار آن 24 عیار است. اما اگر بخواهیم بگوییم بهترین نوع عیار طلا برای ایرانی ها چیست؟ پاسخ  ما طلای ۱۸ عیار است.

مطالعه بیشتر: کد حک شده روی طلا برای چیست؟

شناخت  طلای دست دوم از قفل آن

مدتهاست که بازار طلای دست دوم داغ است، تشخیص طلای دسته اول و دست دوم تقریباً مشکل است. ساده ترین راه برای تشخیص طلای دست دوم، نگاه به ظاهر آن است، مخصوصا قفلی که در آن به کار رفته است. این قسمت ها در طلای دست دوم در مقایسه با قسمت های دیگر براقی آنها کمتر است و به خاطر استفاده هایی که از آن شده، در این بخش‌ ها خش هایی هم دیده می شود.

سنگهای فیروزه را فراموش نکنید

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که طرفدار سنگهای قیمتی هستند و البته هزینه گزافی بابت خرید این سنگ ها نمی خواهید پرداخت کنید، پیشنهاد می کنیم جواهری را که از سنگ فیروزه در آن استفاده شده است را بخرید. با توجه به اینکه در ایران فیروزه قیمت مناسبی دارد، یکی از قیمتی ترین و شناخته ترین سنگ های تزیینی در دنیا است.

اگر  تصمیم به سرمایه گذاری دارید، سکه بخرید نه طلا

اگر هدف شما از خرید و فروش جواهرات و طلا سرمایه گذاری است، بهتر است سکه بخرید. این به این معنا نیست که ارزش طلا و سکه متفاوت از هم است. اتفاقاً این دو ارزش یکسانی دارند، اما زمان فروش سکه شما سود بیشتری می‌ کنید. سکه اجرت ساخت ندارد و زمانی که بخواهید اقدام به فروش طلا و جواهرات خود کنید برای اجرت ساخت رقمی را از آن کم می کنند.

مطالعه بیشتر: مزایای خرید طلا

طلای ۲۴ عیار دروغ است

به هیچ عنوان فریب چیزی به نام طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که دارای طلای ۲۴ عیار خالص است، شمش های طلا هستند و به دلیل اینکه شمش یک فلز نرم است، به تنهایی نمی شود از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای این که شمش های طلا را تبدیل به زیور آلات کنند، مس و نقره را به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار آن، قابل ساخت باشد.

توجه به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت

طلا معمولاً بر اساس گرم خرید و فروش می‌شود که هر چه وزن طلا بیشتر باشد طبیعتاً قیمت آن هم بالاتر خواهد بود. به این نکته توجه کنید که برای استفاده روزمره باید طلای سنگین تر و ضخیم تری را خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشند، بنابراین هزینه بیشتری را نیز باید پرداخت کنید.

به شناسنامه جواهر توجه کنید

یکی از نکات بسیار مهم برای شما به عنوان مشتری، شرایط بازگرداندن طلا است. این که در هنگام فروش جواهر چقدر سود یا ضرر می کنید. همچنین شناسنامه جواهر نیز به شما این اطمینان را میدهد که یک جواهر با اصالت را خریداری کرده اید.

طلا های نگین دار

در سال های اخیر هزینه نگین به دلیل گران شدن قیمت طلا بر روی طلا محاسبه نمی شود و تنها مبلغ طلای خالص روی طلا محاسبه می شود. اما به دلیل سختی و زمان بر بودن تنظیم و نصب و مهارت نگین بر روی پایه، در محاسبه اجرت طلا هزینه نصب نگین نیز اضافه می شود.

در این مقاله سعی کردیم به نکات مهم در خرید و فروش جواهرات و طلا بپردازیم. با تشکر از همراهی شما.

 

بورس سکه طلا نیری | مرکز خرید و فروش انواع سکه طلا در شرق تهران و محله هفت حوض

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *