سکه طلا, سکه نیری

قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی

قیت تک فروشی سکه بهار آزادی
5/5 - (1 امتیاز)

قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی در بازار چگونه محاسبه میشود؟

مقدمه‌ای بر قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی

پیش از انقلاب هم سکه طلا ضرب می‌شد اما پس از آن، سکه بهار آزادی به دو شکل کلی ضرب و تولید شد. سکه طرح قدیم از سال‌های 1358 تا 1370 ضرب شده ‌است که یک‌طرف آن نام حضرت علی (ع) به همراه عبارت بانک ملی ایران است و یک روی دیگر سکه بارگاه امام رضا (ع) به همراه عبارت نخستین بهار آزادی نوشته شده‌است. از سال 1370 به بعد، نوع دیگری از سکه بهار آزادی به نام سکه امامی تولید شده‌است که به عنوان طرح جدید سکه در بازار به فروش می‌رسد. در سکه امامی، یک‌طرف آن عکس بارگاه امام رضا (ع) و طرف دیگر آن عکس امام خمینی (ره) است. سکه بهار آزادی دارای انواع سکه تمام بهار آزادی، نیم بهار آزادی، ربع بهار آزادی و سکه یک گرمی است که ۲۲ عیار هستند و قیمت‌های مختلفی دارند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت سکه بهار آزادی تک فروشی تا انتهای این متن با ما همراه باشید‌ تا دانش کاملی در این حیطه کسب نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از تفاوت سکه های طلا کلیک کنید

آیا سکه بهار آزادی قدیم و جدید با هم تفاوت دارند؟

وزن و عیار این دو کاملا یکسان است که عیار 900 در هزار و وزن 8/13598  دارند. قیمت هر نوع سکه در بازار در حال حاضر، از قیمت سکه جدید پیروی می‌کند. منظور از سکه جدید همان سکه امامی است و قیمت سایر سکه‌ها مانند نیم، ربع و گرمی تحت تاثیر قیمت سکه امامی هستند.

قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی

البته این نکته حائز اهمیت است که در کنار سکه طرح جدید، سکه طرح قدیم نیز تولید می‌شود و نرخ این دو سکه به آزادی بسیار نزدیک به هم است. سکه قدیم 1000 تا 3000 تومان ارزان‌تر از سکه جدید است که اختلاف قیمت این دو سکه در حال افزایش است.

 

قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی تک – برای خرید سکه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

سکه بانکی که سکه معتبری است که توسط بانک مرکزی تولید می‌گردد. سکه‌های غیر بانکی، فرعی و بدون تضمین اند. از روی عیار و وزن صحیح می‌توان سکه بانکی را از‌ غیر بانکی تشخیص داد، پس سکه غیر بانکی که این ویژگی‌ها را ندارد و ارزشمند نیست.

از آن‌ جاییکه تشخیص سکه بانکی سخت است و نیاز به نظر‌دادن افراد حرفه‌ای دارد، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید سکه بهار آزادی با کارشناسان مشورت کنید. زیرا اگر‌ سکه با عیار پایین بخرید در هنگام فروش آن دجار مشکل خواهید شد. به سکه‌های بانکی در هنگام فروش سود تعلق می‌گیرد اما سکه غیر بانکی فقط به قیمت خریداری شده طلا به فروش می‌رسد.

فرق سکه بانکی و سکه غیر بانکی

تفاوت هایی که در ظاهر سکه های بانکی و غیر بانکی سبب تشخیص آن میشود

چگونه بفهمیم سکه بهار آزادی ما بانکی است؟

اگر قصد دارید قیمت تک فروشی سکه بهار آزادی را بدانید، بهتر است که سکه بانکی را بشناسید و آن را بخرید تا دجار ضرر نشوید. برای مثال، وزن سکه بانکی مشخص است ولی وزن سکه غیر بانکی دقیق نیست. سکه غیر بانکی کاملا تخت نیست و دارای تاب است. همچنین کنگره کناره‌های سکه صاف و یکنواخت نیست و آجر‌های حرم امام رضا(ع) یکنواخت و منظم نیستند که برعکس این موارد در سکه بانکی وجود دارد.

عیار سکه غیر بانکی پایین‌تر است و خلوص کمتری دارد. سکه‌های قانونی بسته بندی اصولی دارند که روی ان‌ها تبلیغات و آدرس فروشگاه وجود دارد. بهتر است از مغازه معتبری خرید کنید که آدرس آن بر روی بسته بندی سکه بهار آزادی چاپ شده باشد.

وزن سکه بهار آزادی اصل  کاملا به صورت دایره‌ای ضرب شده است و قطر آن در تمام جهات یکسان بوده که در واقع ۲۲ میلی متر است. همچنین کیفیت ضرب بسیار مهم است و کنگر‌ها باید تمیز و یکنواخت زده شده باشند و ارتفاع سکه از دو طرف یکسان باشد. رنگ آن باید طلایی باشد و به زردی و سبزی نزند.

چرا قیمت سکه بهار آزادی تک فروشی اهمیت دارد؟

سکه طلا محبوبیت زیادی بین افراد جامعه دارد و روشی برای سرمایه گذاری است. سکه بهار آزادی نیز سکه‌ای معتبر برای خریداری و ذخیره کردن سرمایه است. فروش سکه شما را متحمل ضرر نمی‌کند زیرا مانند جواهرات شامل دستمزد سازنده نمی‌گردد. همچنین به راحتی می‌توان آن را فروخت زیرا خریداران بسیاری در جامعه دارد. با خرید سکه، می‌توان سرمایه خود را در برابر تورم اقتصادی حفظ نمود. خرید و فروش هیچ شکلی از طلا به اندازه خرید و فروش سکه به صرفه و پرسود نیست.

برای اطلاع از قیمت سکه بهار آزادی تک فروشی با ما در ارتباط باشید

علاوه‌بر توجه به نکات گفته شده برای خرید سکه بهار آزادی، برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت سکه بهار آزادی تک فروشی با کارشناسان ما تماس بگیرید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم تا با مناسب‌ترین قیمت و اطمینان کامل این سکه ارزشمند را خریداری کنید و به سرمایه خود بیفزایید. طلا در طول زمان نه تنها ارزش خود را از دست نمی‌دهد بلکه محبوبیت آن بسیار بالاست و سرمایه گذاری روی آن بسیار سودمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *