سکه طلا, سکه نیری

خرید و فروش سکه جدید طلا بهار آزادی

سکه جدید طلا بهار آزادی
5/5 - (1 امتیاز)

سکه جدید طلا یکی از بهترین اشکال دارایی در کشور ما برای سرمایه‌گذاری یا معامله کردن است.

افراد زیادی ترجیح می‌دهند دارایی خود را به شکل سکه طلا ذخیره کنند تا هم از تورم در امان باشند و هم به‌نوعی سرمایه‌گذاری کرده باشند.

در این مقاله قصد داریم درباره پرتقاضاترین نوع سکه یعنی سکه جدید توضیح دهیم پس تا انتها این مطلب را دنبال کنید.

سکه جدید طلا

سکه طلا “بهار آزادی” پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دو صورت ضرب شد:

  • از سال 1358 تا 1370 با نام علی در یک طرف و بارگاه امام رضا (ع) در طرف دیگر
  • از سال 1370 تا کنون با تصویر حضرت امام خمینی (ره)

نوع اول به‌عنوان سکه بهار آزادی با طرح قدیم شناخته می‌شود و کم‌کم به دلیل کاهش تقاضا و خریدوفروش از لیست صرافی‌ها حذف شد. نوع دوم با نام سکه بهار آزادی طرح جدید شناخته می‌شود و تقاضا برای آن بیشتر است که درنتیجه با قیمت بیشتری معامله می‌شود.

کسب اطلاعات بیشتر: تفاوت سکه قدیم و جدید

هیچ تفاوتی بین این دو نوع سکه از نظر ابعاد، عیار و وزن طلای استفاده شده وجود ندارد. با وجود این، تنها به دلیل تقاضا است که طرح جدید قیمت بیشتری دارد.

سکه با طرح جدید شامل سکه تمام، نیم‌سکه و ربع‌سکه است که وزن آن‌ها به ترتیب نصف و یک‌چهارم تمام سکه است. در ادامه درباره اهمیت طلا و سکه بیشتر توضیح داده می‌شود.

 

اهمیت طلا و سکه چیست؟ جایگاه سکه جدید چیست؟

درگذشته‌ای نه‌چندان دور، طلا به‌عنوان پشتوانه ارز ملی کشورهای مختلف شناخته می‌شد.

منظور این است که به‌ازای مقدار پولی که یک کشور چاپ می‌کند، باید به همان اندازه (از نظر ارزش) طلا به‌عنوان پشتوانه داشته باشد. این رویکرد باعث ثبات اقتصادی و کنترل تورم می‌شود. در نتیجه داشتن ذخایر بیشتر طلا برای کشورها به‌نوعی به‌عنوان ارزش بیشتر پول است.

تقریباً از دهه 70 میلادی این رویکرد کنار گذاشته شد و پول بدون پشتوانه یا فیات چپ شد. با وجود این، طلا ارزش خود را از دست نداد و به‌عنوان یک دارایی بسیار ارزشمند در نظر گرفته می‌شود. امروزه طلا توسط خزانه کشورها، بانک‌های مرکزی و حتی افراد عادی نگهداری می‌شود.

طلا در بسیاری از مواقع به‌عنوان یک دارایی ضد تورم عمل کرده به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری مناسب است. حال به شکل رایج طلا در کشور خودمان توجه کنید. سکه بهار آزادی یک روش ایمن، کم‌خطر و کم‌ریسک برای سرمایه‌گذاری است. اکنون باتوجه‌به تفاوت تقاضا برای سکه‌های طرح قدیم و جدید که درباره آن توضیح دادیم، شما کدام سکه را انتخاب می‌کنید؟

قطعاً پاسخ شما سکه جدید طلا است زیرا هر زمانی که خواستید دارایی خود را بفروشید مشکلی نخواهید داشت. البته دقت داشته باشد که این سکه نیز بازهم قدیمی و جدید دارد. تا سال 1386 سال ضرب سکه روی آن قرار می‌گرفت اما پس از آن دیگر سال سکه ضرب نشد. به همین دلیل سکه سال 86 تقاضای بیشتری دارد؛ بنابراین سکه طرح جدید با سال ضرب بالاتر به دلیل تقاضای بیشتر ارزش بالاتری دارد.

سکه امامی سال 86 چرا پر طرفدار است؟

نتیجه‌گیری سکه جدید طلا

در این مقاله درباره سکه جدید توضیح دادیم و مشخص کردیم که به چه نوع سکه‌ای لقب جدید داده می‌شود. همچنین درباره اهمیت طلا و در نتیجه سکه توضیح داده شد و مشخص کردیم که سکه جدید برای خریدوفروش بهتر است.

مطالعه بیشتر: تفاوت سکه جدید و قدیم چیست؟

1 نظر در “خرید و فروش سکه جدید طلا بهار آزادی

  1. علی رحیمی گفت:

    اینترنی هم خرید و فروش سکه بهار آزادی دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *